Najmniej awaryjne auta

Zapewne każdy z nas kupując zarówno nowe jak i używane auto chciałby trafić na najmniej zawodną markę.

Niestety dzisiejsze badania rynku motoryzacyjnego dowodzą, że już nie prędko będziemy mogli zakupić nowe równie bezawaryjne auto jak to jeszcze było kilkanaście lat temu kiedy mercedes wypuścił na rynek modele 124, a japońskie produkcje tamtego okresu typu mazda, honda czy toyota jeżdżą do dnia dzisiejszego po naszych drogach?

I tu można sobie zadać pytanie dlaczego kiedyś producenci mogli sprzedawać samochody o faktycznie niskim stopniu awaryjności a dzisiaj już jest to wręcz nie możliwe?

Odpowiedź jest prosta, mianowicie coraz mniej jest dużych korporacji nastawiających się poza zyskiem na jakość oferowanego produktu, stąd też pojawiają się oszczędności typu cięcie kosztów przy samej produkcji nowych samochodów. Oferowane dzisiaj w sprzedaży pojazdy nie są budowane z równie wytrzymałych materiałów jak było to jeszcze kilka lat temu, dzisiaj poza dużą ilością elektroniki, która często bywa zawodna, odnajdujemy również kiepskiej jakości plastiki, tapicerki i elementy mechaniczne, które wchodzą w skład silnika, zawieszenia czy karoserii?

Zgodnie z tematem tego artykułu postaramy się podzielić w ocenie od 1 do 10 najbardziej popularne marki, które według naszego uznania sprawiają dzisiaj najmniej problemów swoim właścicielom?

  1. Audi
  2. Volkswagen
  3. Skoda
  4. Toyota, Honda
  5. Opel
  6. Ford
  7. Mercedes, BMW
  8. Peugeot
  9. Renault
  10. Alfa Romeo

W ocenie zaprzyjaźnionego skupu aut, wygląda to dokładnie tak jak widzicie Państwo powyżej, w czołówce dalej znajduje się grupa VW, która mimo kilku nieudanych produkcji dalej kwalifikuje się jako najmniej awaryjna, w dalszej kolejności auta japońskie i niestety bardzo wygodne ale najczęściej zawodne samochody pochodzenia francuskiego?

Z pewnością znajdzie się duża liczba zwolenników jak i przeciwników powyższej kwalifikacji, proszę jednak pamiętać, że w przypadku zakupu auta używanego dużo zależy od tego w jakim stanie będzie zakupiony pojazd, natomiast w przypadki auta nowego, że dzisiaj producenci udzielają najczęściej tylko 2 lata gwarancji, a nie 7?